شلیک ۳۰ موشک به پایگاه میرون اسرائیل توسط حزب الله لبنان + فیلم (۹ اردیبهشت ۱۴۰۳) نتانیاهو از صدور حکم بازداشتش وحشت زده است خودروی یک وزیر صهیونیست واژگون شد + فیلم زلنسکی: حداقل به هفت سامانه دفاع هوایی نیاز داریم حزب الله قادر است الجلیل را محو کند عربستان، اولین مقصد «بلینکن» رسانه عبری: عملیات رفح یک اشتباه است شیخ نعیم قاسم: جنگ باعث بازگشت شهرک نشینان نخواهد شد مخبر: ایران به دنبال روابط برد برد با کشورهاست مخبر: توسعه روابط با کشورهای آفریقایی راهبرد اساسی ایران است تحولات «غزه»، محور سفر وزیر خارجه ترکیه به ریاض روسیه: تمام رزمایش‌های ناتو را از نزدیک زیر نظر داریم لاپید: همه مقامات مسوول در زمان عملیات طوفان الاقصی باید استعفا دهند تظاهرات هزاران شهرک‌نشین علیه نتانیاهو در تل‌آویو ۲۷ فلسطینی در حمله به منازل فلسطینیان نوار غزه به شهادت رسیدند رسانه عبری: ویدئوی حماس زنده بودن ۲ اسیر در غزه را ثابت کرد حمله ترکیبی حزب‌الله به مقر فرماندهی نظامی صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی وزیر کشور: عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد + فیلم پیام جدید گردان‌های قسام درباره کشته شدن ده‌ها اسیر صهیونیست
سرخط خبرها

شرایط اقتصادی و تحریم، کار را برای مدرس خیابانی سخت می‌کند

  • کد خبر: ۳۸۴۰۹
  • ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۷
شرایط اقتصادی و تحریم، کار را برای مدرس خیابانی سخت می‌کند
نماینده مردم اراک در مجلس شورای اسلامی، وزیر پیشنهادی صمت را مسلط به حوزه‌های صنعت و تجارت دانست و افزود: با توجه به تجارب و تخصص مدرس خیابانی، او در کسوت وزیر نیز مفید و اثرگذار خواهد بود و این در حالی است که شرایط اقتصادی و تحریم، کار را برای مدرس خیابانی سخت می‌کند.
به گزارش شهرآرانیوز، علی اکبر کریمی با اشاره به سوابق و برنامه‌های سید حسین مدرس خیابانی به عنوان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت اظهارداشت: عملکرد مدرس خیابانی در دوران سه ماه سرپرستی و پیش از آن نشان داد که او فرد با انگیزه و پرتلاشی است و در عین حال تجارب مفیدی در سمت‌های قبلی خود اندوخته است.

نماینده اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: مدرس خیابانی نسبت به سایر وزرای پیشین وزارت صنعت، معدن و تجارت از عملکرد بهتری برخوردار بوده و همین سبب ارجحیت او به سایر گزینه‌ها می‌شود تا از هم اکنون آینده موفقی برای او در این وزارتخانه پیش بینی کرد.

وی یادآور شد: البته شرایط اقتصادی و تحریم، کار را برای مدرس خیابانی سخت می‌کند و لازم است با تلاش مضاعف و استفاده از تیمی قوی، مشکلات بخش صنعت و تجارت به ویژه صادرات را با جدیت بیشتری دنبال و حل کند.

کریمی درباره دغدغه‌های نمایندگان در بخش صنعت، معدن و تجارت گفت: دغدغه‌های نمایندگان عمدتا مربوط به بخش جهش تولید است که باید با اتکا به توانایی‌ها و استفاده حداکثری از ظرفیت داخلی برای جهش تولید در وزارت صمت اقدام شود تا رشد اقتصادی و اشتغال زایی را در کشور به همراه بیاورد.

وی مدیریت واردات و تلاش برای تسهیل و افزایش صادرات را مهم دانست و اظهار داشت: موضوع مهم دیگری که وزیر آینده صنعت، معدن و تجارت باید دنبال کند در حوزه کنترل قیمت‌ها و کالا است که بیشتر مردم امروز درگیر آن هستند و برنامه‌های مدرس خیابانی در این زمینه می‌تواند موثر واقع شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه با انتخاب مدرس خیابانی تفکیک وزارتخانه و تشکیل وزارت بازرگانی منتفی خواهد بود، گفت: برداشتی که بنده و سایر نمایندگان از فضای مجلس و سخنان وزیر پیشنهادی صنعت، معدن و تجارت داشتیم، منتفی بودن تفکیک این وزارتخانه است.

نماینده اراک در مجلس با اشاره به اهمیت صادرات در دورانی که کشور به چالش‌های اقتصادی و کرونا دچار است، گفـت: در جلسه‌ای که کمیسیون صنایع و معادن با وزیر پیشنهادی رییس جمهور برگزار کرد، یکی دیگر از دغدغه‌های نمایندگان پرداختن جدی او به حوزه صادرات است. زیرا سبب ارزآوری برای کشور شده در توسعه صادرات محصولات به خارج از کشور افراد حرفه‌ای فعالیت می‌کنند که صادقانه تلاش کرده و همکاری دارند.

وی با تاکید بر لزوم حمایت از صادرکنندگان و استفاده از ظرفیت‌های بالقوه برای صادرات در کشور گفت: اکنون کشور در شرایطی است که با مشکل کاهش صادرات نفت مواجه است و از طرفی هدف کلی ما رفتن به سمت اقتصاد بدون نفت است و راهکار آن تقویت، تسهیل و ساماندهی صادرات می‌باشد.

کریمی ابراز امیدواری کرد که مشکلات صادرکنندگان حرفه‌ای که صادقانه برای تولید در کشور تلاش می‌کنند با حضور مدرس خیابانی به عنوان وزیر جدید صنعت، معدن و تجارت برطرف شود.

چهارشنبه هفته جاری، ۲۲ مرداد جلسه رای اعتماد به وزیر پیشنهادی وزارت صمت در صحن علنی مجلس برگزار خواهد شد.

حسین مدرس خیابانی دانش آموخته دانشگاه علم و صنعت ایران است. وی حدود۱۷ سال در وزارت بازرگانی در مسئولیت‌هایی، چون قائم‌مقام معاونت بازرگانی داخلی، مدیرکل برنامه‌ریزی وزارت بازرگانی، مدیر کل تامین و توزیع کالا، مدیر کل دفتر تنظیم بازار، هیات مدیره شرکت بازرگانی دولتی ایران و همچنین نزدیک به ۱۰ سال بعنوان مدیرعامل و عضو هیات مدیره چند واحد تولیدی و صنعتی از جمله شرکت‌های سیمان زنجان، سیمان فیروزکوه، مجتمع فولاد خراسان، موتور سازان (تراکتورسازی ایران)، سیمان مازندران، سیمان غرب و شرکت توسعه صادرات را در کارنامه خود دارد.

گزینه پیشنهادی رییس جمهوری برای تصدی وزارت صنعت معدن و تجارت، کارشناسی مهندسی مواد و متالوژی، کارشناس ارشد مهندسی صنایع، دوره دکترای مدیریت استراتژیک را در سوابق تحصیلی خود دارد.

مدرس‌خیابانی پس از برکناری رضا رحمانی طی حکمی از طرف حسن روحانی به عنوان سرپرست صمت منصوب شد.

منبع: ایرنا
گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->